Nauczyciele piszą
Słuchać, a słyszeć – o rozwoju percepcji słuchowej
Percepcja słuchowa jest zdolnością polegającą na spostrzeganiu, rozpoznawaniu i zapamiętywaniu dźwięków z otoczenia. Obejmuje ona: słuch fizyczny (wrażliwość na...
Znaczenie kompetencji społecznych i emocjonalnych dla gotowości szkolnej
Myśląc o gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej powinniśmy pamiętać zarówno o rozwoju fizycznym, społecznym, emocjonalnym i poznawczym....
„Co robią dzieci w sieci?” – czyli jak chronić przez niebezpieczeństwem świata wirtualnego?
Maluchy najczęściej w sieci oglądają bajki albo bawią się aplikacjami, starsze dzieci najczęściej grają w gry, korzystają z serwisów...
Objawy zaburzeń integracji sensorycznej
Integracja sensoryczna (SI), jest prawidłową organizacją bodźców odbieranych przez receptory. Mózg odbiera bodźce ze wszystkich zmysłów (słuch, dotyk, wzrok,...
Wykorzystywanie technologii informacyjno – komunikacyjnych w nauczaniu – dobre praktyki z TIK
Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) są bardzo pomocne w nauczaniu, jednak nie każde ich użycie jest tzw. „dobrą praktyką”. Dzieje...
Problemy z koncentracją uwagi u dzieci w wieku przedszkolnym
Współczesne dzieci mają coraz większe problemy z koncentracją uwagi. Te kłopoty, które mogą występować już we wczesnym dzieciństwie,...
Projekt wykonany przez IT NODE
Comments are closed.